
Działanie 2023-1-PL01-KA121-SCH-000116465 realizowane jest w ramach przyznanej szkole akredytacji Erasmus+ na lata 2021-2027. W kwietniu 2024 roku (04.04.24 – 15.04.24) zrealizowana została mobilność dla uczniów klas 2 i 3 z rozszerzoną geografią lub historią oraz językiem hiszpańskim jako nauczanym drugim językiem obcym.
Uczestnicy mobilności przez 10 dni, wspólnie ze swoimi rówieśnikami ze szkoły partnerskiej pracowali nad rezultatami materialnymi. Podzieleni na dwie grupy projektowe, stworzyli wirtualną mapę śladami Polaków po Barcelonie oraz przewodnik po tym mieście oczami nastolatka. Każdy dzień mobilności upływał pod znakiem wzmacniania kompetencji kluczowych:
- porozumiewania się w językach obcych,
- kompetencji informatycznych,
- świadomości i ekspresji kulturalnej,
- kompetencji społecznych i obywatelskich.
Wykorzystanie opracowanych w trakcie mobilności rezultatów materialnych zostanie zaproponowane placówkom oświatowym z dzielnicy Ochota. Przewodnik zostanie wydrukowany i trafi do publicznych bibliotek, a z wirtualnej mapy będą mogli korzystać np. nauczyciele języka hiszpańskiego zarówno w szkołach podstawowych jak i średnich.
Jesteście ciekawi jak wyglądała hiszpańska mobilność? Zachęcamy do odwiedzenia naszego profilu na portalu Facebook:
W ramach działania 2023-1-PL01-KA121-SCH-000116465 zaplanowano także kurs metodyczny dla czterech nauczycieli. Wyjazdy kadry zaplanowano na maj i czerwiec 2024 roku.
Na przełomie kwietnia i maja pierwsza w tym roku nasza nauczycielka wzięła udział w kursie zagranicznym w chorwackim Splicie. Przez 5 dni p. Ewa Drowanowska wspólnie z innymi anglistkami z całej UE uczestniczyła w wykładach i warsztatach dotyczących zarządzania stresem i zapobiegania wypaleniu zawodowemu. Zajęcia były skierowane do nauczycieli jak i kadry kierowniczej. Na lekcjach omawiane były takie tematy jak wyzwania systemu oświaty w 21 wieku, jak stworzyć pozytywną atmosferę w klasie, stres a wypalenie zawodowe. W przyjemnych okolicznościach przyrody, uczestniczki kursu poznawały techniki oddychania, relaksacji czy mindfulness. Oprócz nowych umiejętności zawiązało się wiele przyjaźni pomiędzy kursantami z całej Europy.
Ostateczna lista osób zakwalifikowanych do projektu o numerze 2023-1-PL01-KA121-SCH-000116465 współfinansowanego przez Unię Europejską:
1. Emilia Bajera, 3B – 71,20
2. Zofia Warzybok, 3B – 70,56
3. Jan Warzybok, 3B – 62,68
4. Amelia Zawadzka, 3C – 62,20
5. Lidia Wywrocka, 2B – 60,08
6. Zofia Krysińska, 2B – 59,36
7. Aleksandra Gołda, 3C – 58,00
8. Katarzyna Pniewska, 3B – 56,32
9. Gabriela Budziszewska, 3C – 55,96
10. Katarzyna Wrzesień, 2B – 54,76
11. Patryk Śpica, 2B – 54,64
12. Alicja Kras, 3B – 54,24
13. Urszula Kuligowska, 2B- 54,00
14. Aleksandra Popielarska, 3C – 51,92
15. Zuzanna Jasik, 3B – 51,80
16. Zuzanna Florczak, 3B – 50,92
17. Jakub Dumicz, 3B – 50,80
18. Karina Dmuchowska, 3B – 50,52
19. Alicja Popielarska, 2B – 49,68
20. Hanna Pułka, 2B – 49,48
21. Julia Rybicka, 2B – 49,00
22. Kuba Czujkiewicz, 2B – 47,64
23. Maja Jarkowiec, 2B – 47,28
24. Bruno Hanula, 2B – 46,92
25. Mateusz Politowicz, 2C – 46,88
26. Zofia Fałdzińska, 2B – 46,52
27. Martyna Surma, 2B – 46,44
28. Anna Krasuska, 3C – 46,28
29. Edmund Gorczyca, 2B – 45,16
30. Magdalena Bartoszewicz, 3B – 45,00
31. Lena Szawczukiewicz, 2H – 44,93
32. Le Mai Vu, 2B – 44,76
33. Kajetan Uhruski, 2B – 44,60
34. Natalia Skorupka, 3B – 44,16
35. Oliwia Łodzińska, 2B – 43,92
36. Olga Łusiewicz, 3C – 43,80
37. Alicja Tymińska, 3B – 43,80
38. Gabriela Sulich, 3C – 43,72
39. Kacper Grzesiuk, 2B – 43,04
40. Julia Zając, 2H – 43,08
41. Zuzanna Sobczak, 2H – 42,84
42. Iga Rucińska, 3B – 41
43. Gabriela Zabłocka, 3B – 41,72
44. Michalina Łostowska,2B – 41,52
